Mult așteptatul joc de Play Station, God of War a fost lansat astăzi și în România. Am fost învitat de Sony la cafeneaua Verona pentru a mă face de râs cu “talentul” meu deosebit în mânuirea controlerului de PS4.

Glumesc, ne-au invitat să ne jucăm God of War, un joc despre care nu știam mare lucru decât că m-a impresionat anul trecut prin trailer-ul de la E3.

Sunt un gamer înrăit de PC și cumva pensionar dar am nepoți din generația millennials și cu ajutorul lor voi înțelege de ce jocul ăsta este unul dintre cele mai așteptate ale anului.

Prima bilă albă e că acest ultim joc din lunga seria God of War pune mare accent pe povestea dintre Kratos și fiul său și nu pe câte țeste spargi pe minut.

O direcție diferită față de poveștile anterioare în care Kratos era un fel de anti erou, un personaj foarte supărat pe toți Zei și Dumnezeii din univers. Dacă în primele versiuni acțiunea se petrecea în Olimp de data aceasta se întâmplă în lumea zeilor nordici unde Kratos și fiul său Atreus trebuie să traverseze aceste tărâmuri pentru a îndeplini o misiune foarte importantă.

Cel puțin din câte am apucat să joc și să înțeleg relația dintre Kratos și Atreus este foarte bine construită, cu dialoguri și interacțiuni profunde care conturează un Kratos mult mai umanizat. De multe ori Kratos încearcă să-și exprimele sentimentele și emoțiile dar, cel puțin în primele faze ale jocului, nu poate.

Jocul este o combinație între genul de acțiune third-person cu aventură. Pe lângă momentele de luptă propriu-zisă există și multe puzzle-uri ce trebuie rezolvate, fie pentru a traversa anumite zone sau pentru a deschide cufere. God of War are și o componentă de resurse și item-uri care îmbunătățesc abilitățile lui Kratos și Atreus.

Arma lui Kratos este un imens topor pe nume Leviathan a cărui abilitate de a se întoarce ca un bumerang atunci când îl arunci mi-a plăcut cel mai mult.

Când m-am pus eu pe testat, jocul ajunsese într-o zonă mai dark, cu tot felul de personaje zombie, dar pe măsură ce am înaintat în joc am intrat într-o lume absolut mirifcă, ireal de frumoasă. Aceste zone, sumbre și luminoase alternează permanent dar prin treceri foarte fluide și naturale. Nimic nu pare forțat și nimic nu se repetă.

Grafica jocului este absolut superbă și îmi închipui ce greu trebuie să fie să lași controlerul din mână odată ce ai început jocul mai ales că nu există momente de tranziție între etapele jocului. Totul este un continuum de game-play și cinematics-uri, pe care apropo nu le distingi între ele.

Studioul Santa Monica, divizia Sony pentru jocurile de Play Station a lucrat timp de 5 ani la această ultimă versiune God of War și se vede. Recenziile din întreaga lume au acordat note maxime aproape în unanimitate, ceea ce foarte probabil este fără precedent în istoria jocurilor video.

God of War se găsește la Altex, Emag și toți partenerii Sony România.

În concluzie cele 10 minute de jucat au fost suficiente pentru a mă “prinde” și a mă programa la nepoți pentru un week-end God of War.

Revin.