Pixel cu Pixel Google vrea să devină Apple


pixel-cu-pixel

În domeniul telefoanelor inteligente s-au făcut două pariuri: un ecosistem software/hardware închis (Apple) și o platformă open source (Google).

Până acum ambele pariuri au fost câștigătoare. Pe termen lung însă, pariul Apple este mai fezabil. Devine tot mai evident că în forma sa actuală Android și-a cam atins limitele. De ce ? Simplu, fragmentarea îngreunează rezolvarea problemelor de securitate iar pentru ce va veni, securitatea mobilului este vitală.

Ieri (4 octombrie) Google a prezentat ce ar fi trebuit să facă de câțiva ani, propriul portofoliu hardware.

Google s-a mai jucat cu făcutul de gadget-uri, dar în parteneriate fățișe, cu scopul limitat de a arăta lumii ce poate face sistemul său de operare.

La evenimentul de ieri Google a prezentat noul Google. Simplu spus un Google care s-a maturizat și a înțeles că nu își poate impune serviciile și inteligența artificială, fără un control complet al tandemului software-hardware.

Un Pixel, doi Pixeli…

De acum telefoanele de la Google se vor chema Pixel. Telefonul vine în două dimensiuni de 5 inch și 5.5 inch. Designul este foarte similar cu cel ai iPhone-ului, în mod special datorită marginilor de sus și jos care sunt la fel de mari ca în 2014.

O alegere ciudată de design. Dacă la iPhone putem găsi scuza butonului home de pe față, care este o parte din identitatea sa, marginea imensă de jos de la Pixel nu are nicio explicație, Pixel are butonul home pe spate.   Doar pentru a arăta ca un iPhone ?!

Cadrul este de aluminiu, ecranul este din sticlă Gorilla Glass 4 ușor curbat pe margini (similar cu iPhone) , spatele este jumătate din aluminiu jumătate din sticlă. Senzorul de amprentă este tot pe spate cu o funcție foarte deșteaptă de scroll.

La specificații cei doi Pixeli stau foarte bine. Procesor Snapdragon 821, 4 Gb ram, memorie internă 32 și 128 Gb, port USB-C, ecran Amoled cu rezoluție de 1920×1080 pentru Pixel și 1440×2560 pentru Pixel XL. Bateriile sunt de 2770mAh respectiv 3450 mAh pentru modelul mai mare.

Bun și care este selling-point-ul celor doi Pixeli d.p.d.v. al hardware-ului? Google ne-a spus ieri că marea revelație ar fi camera foto.

Dacă specificațiile sunt aproximativ similare cu flagship-urile concurente, 12 megapixeli cu o deschidere de f2.0, cu o mică diferență la soluția folosită pentru stabilizarea imaginii dar cu același rezultat (Pixel nu are stabilizare optică dar folosește senzorul giroscopic) la performanțe, conform DXOmark, camera de pe Pixel este cea mai bună cameră a momentul de pe un telefon mobil.

Funcția HDR+ care are un mod automat foarte eficient este principalul motiv pentru cea mai mare notă dată până acum de specialiștii de la DXOmark pentru un telefon mobil. Un alt motiv este mărimea senzorului care permite pixeli de 1.55-microni, probabil cei mai mari de până acum dintr-o cameră de telefon.

Așteptăm review-urile utilizatorilor, care după cum știm nu au milă.

pixel-s-power-enhances-google-s-hdr-feature__920
aici se vede cum ajută HDR+, se obervă detalii și sub pod în zona umbrită

Dacă mai adăugăm la asta și serviciul de stocare nelimitată în Google Photos, ofertă exclusivă pentru telefonale Pixel putem vorbi de un argument de cumpărare destul de important.

În rest, ca hardware Pixel nu are nimic în plus față de concurență, indiferent de unde ar veni ea, Apple sau Android. Și ca lucrurile să fie și mai complicate pentru Google, flagship-ul său vine cu niște minusuri notabile: Pixel nu este waterproof și nu are slot de sd card.

Dar cireașa de pe tort, sau Doamne ferește, bomboana de pe colivă, este prețul. Pixel va începe de la 649$ iar Pixel XL de la 749$.

Dragă Google, am înțeles, vorbim de un flagship cu componente scumpe, dar dacă vrei să te bați cu Apple nu poți cere aceeași bani ca pe un iPhone. Pur și simplu nu poți. Mai ales că nu oferi alte argumente de cumpărare, suficient de puternice încât să justifice achiziționarea unui Pixel la același preț.

Google este însă convins că diferența o va face implementarea asistentei inteligente, pentru moment exclusiv pe Pixel. Adevărat, Google are poate cel mai puternic AI de pe planetă dar asistentele inteligente nu sunt încă atât de populare încât să-ți bazezi întreaga ta strategie pe această carte.

Argumentele de cumpărare trebuiau să “sară” din toate părțile. Din preț, din hardware (dacă nu inovații măcar aceleași capabilități, vezi waterproof) și mai ales din design. Și când mă refer la design nu mă gândesc la o revoluție cât la un element distinctiv suficient de puternic încât să recunoști un Pixel din celălalt capăt al metroului.

De exemplu, cum ar fi fost dacă Pixel venea cu un ecran cu adevărat fără margini, tehnologie existentă folosită acum 2 ani de Sharp pe telefonul său Aquos Crystal ? Vă spun eu, nebunie.

sharp-aquos-crystal.jpg

O altă întrebare este cum va vinde Google telefoanele sale. Când vrei să ajungi la grosul consumatorilor ai nevoie de operatori și de magazine fizice. Google nu are magazine iar operatorii nu au motive să alerge după Google pentru a-i vinde cei doi Pixeli. Imensa popularitate a iPhone-ului îi oferă lui Apple o poziție privilegiată, operatorii cer să-i vândă telefoanele și nu invers.

Dar în cazul celor de la Google nu văd niciun as în mână sau mânecă în relația cu operatorii. Mă întreb sincer cum îi va convinge Google pe operatori să vândă Pixel fără ca aceștia să-și injecteze bloatware-ul de rigoare întâlnit pe toate celelalte device-uri Android ? Situație de neacceptat, având în vedere că Android-ul curat este principalul atu al telefoanelor Google.

Acum Pixel se vinde în America prin 3 canale: Verizon, Best Buy și online direct de la Google. Sunt curios ce conțin telefoanele de la Verizon.

Ca o primă concluzie

Strategic, pe hârtie Google face bine ce face. Propriul portofoliu hardware, controlat de la proiectare până la implementare exclusiv de Google este vital pentru o companie care vrea să-și vândă serviciile nealterate de un ecosistem fragmentat.

În realitate, cel puțin cât privește telefonul Pixel, primul pas este ezitant, cu jumătăți de măsură, cu minusuri importante. Ca utilizator în special de servicii Google pe device-uri Apple, îmi doream foarte mult ca Google să dea lovitura cu primul său val de gadget-uri, dar nu sunt convins că este cazul.

Să fiu înțeles, judecând după configurație și finisaje, Pixel și Pixel XL sunt două telefoane foarte bune doar că la prima vedere, nu au nimic care să producă wow-ul de care Google are nevoie.

Utilizatorii, industria, toți avem nevoie de o piață în care nicio companie nu deține poziția de status-quo. Chiar și Apple are nevoie de un concurent puternic care să-i amenințe permanent ecosistemul și asta nu o poate face Samsung, ci doar Google.

Hai Google, mai cu talent, mai cu talent…

Te-AI pregătit pentru ce vine?
Abonează-te la "Pulsul AI", newsletter-ul care te ține la zi cu noutățile din Inteligența Artificială. Fără hype sau panică. Doar ce contează.

Ultimele Știri

Noutăți din AI