75,4% loialitate pentru brandul Apple în China, Xiaomi are doar 28%


Golden Apple Accessories Available In Qingdao

Cifrele acestui studiu realizat în China sunt mai mult decât revelatoare.

Pentru primele 5 luni ale anului 2014 Apple are o loialitate printre utilizatorii săi Chinezi de 75.4 %.

Pe locul 2 la o distanță surprinzător de mare se află producătorul Xiaomi, brandul local considerat ca fiind cel mai iubit de chinezi, cu doar 28%.

Pe locul 3, foarte aprope de Xiaomi, este Samsung cu 27.9%.

Pentru că nu știu chineză (încă) cei pe care i-am recunoscut în plutonul urmăritor sunt: OPPO cu 21,1%, Lenovo cu 18,8%, Huawei cu 12,7%, HTC cu 5,1%, ZTE cu 4,7% și LG cu 1,4%.

[visualizer id=”4062″]

De aici tragem o concluzie simplă: pe piața chineză există un singur brand, Apple, restul sunt producători de telefoane.

Sincer, mă așteptam ca Xiaomi, văzut ca Apple-ul chinezilor, să fie la un procent de loialitate mult mai mare, dar se pare că este dorit exclusiv pentru prețurile mici și nimic altceva.

Cei care tot măsoară specificații ar fi bine să înțeleagă că aici se va face tot mai mult diferența, la brand.

Iar când vorbim de loialitate, vorbim de aur curat. Dacă te iei după cifre, ai zice că exact din asta sunt făcute telefoanele Apple, din aur. Dar nu sunt, doar brandul este.

Cred că situația e relativ similară și în restul lumii, ceea ce ar trebui să-i pună serios pe gândit pe adversarii Apple.

Dacă aș avea o agenție mare de branding mi-aș deschide o filială în China dedicată exclusiv industriei Telecom.

Te-AI pregătit pentru ce vine?
Abonează-te la "Pulsul AI", newsletter-ul care te ține la zi cu noutățile din Inteligența Artificială. Fără hype sau panică. Doar ce contează.

Ultimele Știri

Noutăți din AI