O analiza a gradului de loialitate fata de brandurile producatoare de telefoane mobile ne arata ca 76% din clientii Apple is inlocuiesc Iphone-ul tot cu un Iphone in timp ce 34% din toti utilizatorii care schimba brandul telefonului aleg Samsung.
WDS o subsidiara a Xerox a realizat mai mult de 3000 de interviuri cu utilizatorii de smartphone-uri din 3 piete importante: SUA, UK si Australia.
“Pentru producatorii de telefoane inteligente, loialitatea fata de brand este unul dintre cei mai importanti indicatori de urmarit.” a spus Tim Deluca-Smith, vicepresedintele responsabil cu marketingul la WDS.
“Este un indiciu foarte concludent pentru a intelege cat de mult succes in a retine clientii a avut ciclul de upgrade-uri.”
Atat Apple cat si Samsung se descurca foarte bine in a-si mentine clientii fideli, Apple fiind pe primul loc cu 76% in timp ce Samsung cu 58%. De asemenea Samsung este primul brand ales de cei care-si schimba brandul telefonului mobil.
Brand | Loialitate Brand % | Utilizatori care schimba brandul % |
---|---|---|
Apple | 76% | 24% |
Samsung | 58% | 34% |
Nokia | 33% | 8% |
HTC | 30% | 8% |
LG | 37% | 9% |
Sony Mobile | 24% | 4% |
Motorola | 22% | 3% |
BlackBerry | 21% | 3% |
Altii | date indisponibile | 7% |
sursa: Mobile World Daily, MWC 2014