IMWorld 2013 – Scena Marketing Technologies

IMW-LOGO-@BENEATH-TEXT-square1-lowrezjpgIn a doua zi de IMWorld am explorat ceea ce ramasese dupa prima zi de expozitie, adica vreo 95%.

Dupa cum spuneam, la IMWorld 2013 a fost mare bogatie. Bogatie de informatii, solutii, expozanti, seminarii. Imposibil sa gusti din toate in doar 2 zile.

La IMworld a fost nunta mare. Traditionalul si-a unit destinele pentru totdeauna cu Digitalul. Asa s-a nascut Tradigital-ul, un concept despre care se vorbeste de ceva ani dar care acum este validat si cu acte in regula.

Cum nimic nu moare ci totul se transforma, canalele traditionale, print, tv, radio, outdoor, etc si canalele digitale devin parti vitale ale aceluiasi ecosistem adica se tin unele pe altele.

La nivel de strategie granita dintre online si offline devine tot mai difuza.

Human touch si autenticitatea sunt alte 2 concepte cheie care mi-au ramas in minte dupa seminariile si discutiile de la IMWorld.

Brandurile nu mai pot functiona ca avataruri abstracte, trebuie sa aiba o voce si o prezenta credibila. Utilizatorii din media sociala devin co-creatori al imaginii brandurilor de azi ca si produs finit.

Poate sunt un pic extremist dar eu cred ca, companiile trebuie sa accepte ca astazi sunt dor simpli furnizori ai materiei prime pentru comunicarea publica. Nimeni nu mai cumpara o imagine de-a gata. Nu mai exista jucatori pasivi in exercitiul de comunicare.

“Web 3.0 – de la o retea de site-uri la o retea de oameni” – o idee desprinsa din seminarul sustinut de Warren Knight fondatorul Gloople sub titlul  “Creating human value online to drive sales”, una dintre cele mai bune prezentari de la IMWorld, care intareste acest concept de human touch al comunicarii online.

Mai jos aveti slide-urile prezentarii trimise cu multa amabilitate de Warren Knight.

 

Un alt cuvant cheie este influenta. Numarul de like-uri sau prieteni nu inseamna nimic in sine daca nu ai puterea de a influenta.

Brandurile sunt incurajate sa-i descopere pe acesti formatori de opinie si sa le castige increderea si sustinerea in media sociala pentru a avea o campanie de succes.

O asemenea campanie care a inteles puterea influentiatorilor si fanilor din media online este lansarea jocului Resident Evil 6 prezentata de Angelique Shierz-Crusius de la Capcom.

Traficul din Romania pe Facebook intr-o singura zi echivaleaza cu traficul pe o luna cumulat de pe site-urile protv.ro, rol.ro si realitatea.net. Impresionant.

Weronikai Sobolak reprezentantul Facebook invitat la IMWorld ne-a mai spus ca publicitarii trebuie sa foloseasca cat mai des uneltele puse la dispozitie de Facebook. Evident, Facebook lucreaza puternic la capitalizarea pozitiei de lider in media sociala, publicitatea fiind principala lor sursa de venit. Asta nu inseamna sfaturile Weronikai Sobolak nu sunt cu adevarat utile.

Youtube-ul ca mediul de publicitate este inca prea putin folosit de publicitarii romani desi are multe avantaje.
Principalul ar fi bugetul cu mult mai mic fata de bugetul unei campanii pe TV.

Al doilea ar fi ca o poti face din doua posturi: de generator de continut (de exemplu prin celebrele virale, daca ti-ai facut lectiile) sau advertiser. O campanie publicitara pe youtube are niste cerinte obligatorii: sa ai un clip suficient de sexy pentru a-l face pe utilizator sa nu apese pe skip.

Un alt avantaj ar fi ca poti sa stii in timp real cum au interactionat utilizatorii cu spotul tau si poti ajusta campania in timpul jocului.

La IMWorld s-au spus si prostioare si generalisme, dar si multe informatii si tips-uri valoroase. Aici am surprins doar o mica bucatica din ele dar suficient cat sa intelegem importanta participarii la asemenea evenimente.

Pentru ca au fost prea multe lucruri bune pentru a fi uitate in sertar si pe cardurile de memorie voi mai scrie si in zilele urmatoare despre IMWorld 2013.

Te-AI pregătit pentru ce vine?
Abonează-te la "Pulsul AI", newsletter-ul care te ține la zi cu noutățile din Inteligența Artificială. Fără hype sau panică. Doar ce contează.

Ultimele Știri

Noutăți din AI