Se umanizeaza tehnologia, cel putin in reclame


ad-apple-robotel

Gigantii din tehnologie apeleaza tot mai mult la coarda sensibila a consumatorilor. Reclamele din ultima vreme sunt pline de imagini emotionante despre omniprezenta tehnologiei in viata noastra, in aproape orice activitate intreprindem.

Fie ca vorbim de copii carora li se lumineaza chipul la propriu si la figurat in fata unei tablete, de chirurgi, exploratori, ingineri, care folosesc aceste device-uri in profesiile lor sau batrani si oameni cu handicap care-si recapata abilitatile fizice, tehnologia a devenit marea promisiunea a umanitatii pentru o lume mai buna.

ad-ms-steve-hope

Microsoft a prezentat o reclama la SuperBowl total atipica fata de reclamele sale obisnuite, avand ca figura centrala jucatorul de fotbal american Steve Gleason, diagnosticat in 2011 cu ALS . Singurul mod de comunicare al fostului sportiv este o tableta Surface cu un soft capabil in detectarea miscarii ochilor.  Toate povestile din aceasta reclama sunt in acelasi registru al tehnologiei care vine in ajutorul nostru.

Ultima reclama Apple, prin care se sarbatoresc 30 de ani de viata pentru computerul Macintosh, este  realizata in acelasi spirit. De data asta Apple pune accent mai mult pe posibilitatea de a ne exprima creativitatea prin accesul tot mai usor  la  aceste unelte digitale.  Si pentru a face lucrurile si mai interesante, reclama a fost filmata doar cu Iphone de catre 15 echipe de filmare dotate cu 100 de telefoane.

Ma jos puteti vedea cum a fost facuta reclama Apple.

Devine tot mai evident ca suntem intr-un punct de maturizarea al industriei, diferentierile hardware sau software devenind tot mai difuze. Decizia de a cumpara un device in fata altuia este tot mai mult influentata de aspecte emotionale si preferinte subiective.

Probabil ca acest tip de reclame nu este pentru toata lumea dar cred ca cei mai multi dintre noi apreciaza acest mod de comunicare care pune pe primul loc omul si experienta sa cu tehnologia si nu invers.

ad-ms-copii-skype

Te-AI pregătit pentru ce vine?
Abonează-te la "Pulsul AI", newsletter-ul care te ține la zi cu noutățile din Inteligența Artificială. Fără hype sau panică. Doar ce contează.

Ultimele Știri

Noutăți din AI