Mașinile complet autonome sunt deja pe banda rulantă de la Tesla


Spre disperarea vădită a greilor industriei auto, Tesla continuă să inoveze și să implementeze la foc continuu. Visul oricărui producător auto, mașinile autonome de “nivelul 5”, se produce deja pe bandă rulantă la Tesla.

După ce a ținut planeta în suspans vreo două săptămâni “cu o nouă mare știre”, Elon Musk a prezentat ieri noul hardware destinat pilotării complet autonome a mașinilor Tesla.

Creierul “pilotului” autonom este procesorul GPU Nvidia Titan care controlează 8 camere video, 12 senzori noi si un radar frontal foarte deștept și rapid. Acest sistem se implementează deja pe toate mașinile Tesla inclusiv Modelul 3 care va apărea la sfârșitul anului viitor.

autopilotnew

Din cele 8 camere 3 sunt frontale celelalte 5 sunt pentru vederea completă la 360 de grade, de la o distanță de 250 de metri. Cei “8 ochi” vor fi acompaniați de 12 senzori ultrasonici capabili să detecteze “obiecte” ușoare și grele de la o distanță dublă față de vechiul sistem.

Radarul frontal, implementat pentru prima oară în 2014 și folosit inițial doar ca un senzor subordonat camerei principale (camera trebuie să confirme vizual obiectele detectate de radar), a primit cu versiunea 8 a software-ului Tesla, rolul de a completa imaginea de ansamblu cu date suplimentare obținute în condiții de vizibilitate scăzută sau chiar inexistentă.

Radarul poate “vedea” prin ploaie deasă, ceață, praf și chiar prin mașina din față. Pe scurt acum radarul frontal generează o imagine 3D a mediului înconjurător cam cum face și simpaticul liliac. Pentru mai multe detalii despre noul radar intrați aici.

Tot acest imens volum de date este prelucrat de Nvidia Titan GPU, un computer de 40 de ori mai puternic decât vechea generație.

Cu toatea astea nu vom vedea mașini mergând singure pe stradă începând de mâine dimineață. Software-ul este încă în faza de teste și calibrare cu datele agregate de AI-ul Tesla de la mașinile existente deja pe șoselele lumii. Chiar și acum când nu este activat, sistemul de pilotare autonomă este în modul shadowmode, prin care înregistrează toatele datele despre felul în care este condusă mașina, pentru a “hrăni” Mothership-ul, inteligența artificială Tesla.

Până la calibrarea completă mașinile cu noul sistem de autonomie nu vor avea anumite funcții întâlnite la cele din prima generație cum ar fi: frânare de urgență, atenționare la coliziune, păstrarea benzii și controlul vitezei.

Toată știrea, de la un cap la altul, dă dureri mari de cap companiilor auto clasice care, deloc surprinzător, sunt cu mult în urma celor de la Tesla. Iritarea lor e ușor de observat.

Numeroase trusturi mass-media, abonate de când lumea la bugetele de publicitate și PR ale producătorilor auto, trântesc pe bandă rulantă articole anti-Tesla și anti-Musk indiferent de ce fac aceștia.

Dacă astăzi se vorbește la tot pasul de mașini electrice este pentru că există printre noi un nebun frumos ca Elon Musk. Industria care în ultimii 20 de ani a băgat la sertar mii de patente pentru mașinile electrice ar fi continuat să ne păcălească încă pe atât dacă nu exista Elon Musk și Tesla.

L-au ignorat și ridiculizat cu mașinuța lui sport electrică și l-au scăpat printre degete. Acum e prea târziu și trebuie să se adapteze. Unii o fac frumos, alții nu. Sita cerne.

În video-ul de mai jos se demonstrează autonomia oferită de noul sistem. Mașină Tesla merge singură pe străzi urbane, intră pe autostradă, revine și parchează complet de una singură. Omul de pe scaunul din dreapta este doar din motive legale.

sursă: Tesla

Te-AI pregătit pentru ce vine?
Abonează-te la "Pulsul AI", newsletter-ul care te ține la zi cu noutățile din Inteligența Artificială. Fără hype sau panică. Doar ce contează.

Ultimele Știri

Noutăți din AI