CES2017 – Faraday Future a prezentat cea mai rapidă, inteligentă și încăpățânată mașină de pe planetă


278538_Voici_la_Faraday_Future_FF_91_la_tueuse_de_Tesla.jpg

În prima zi a CES-ului din acest an, compania Chineză  Faraday Future a prezentat în sfârșit mașina sa electrică, FF91.

Prezentarea  a fost una ciudată, care a început prost și s-a terminat și mai prost. Mai precis a început cu un filmuleț cu tractoare și escavatoare care lucrează de zor la fabrica gigant ce va fi făcută cândva, undeva și a sfârșit cu un moment penibil când mașina a refuzat să se parcheze singură.

Ceea ce este aproape un dezastru, mai ales că e vorba de Faraday Future. De câteva luni de zile, ambițioasa companie chineză suferă serios pe planul imaginii.

Problemele financiare și exodul masiv de ingineri și manageri de top au generat multă neîncredere în capacitatea start-up-ului chinez de a concura cu giganții industriei auto.

După un lung și obositor teasing online cu o mașină mascată care bate tot ce mișcă când vine vorba de viteză, Faraday Future a arătat lumii, în toată splendoarea sa futuristică mașina FF91.

FF91_pt_ro.jpgCa design, FF91 este hibrid între mașinile concept care nu văd niciodată realitatea și mașinile de azi. Designul SUV-ului de la Faraday pare un compromis între ce și-au dorit și ce s-a putut face.

La prima vedere, principalele elemente distincte de design sunt ușile care se deschid față în față, scaunele, inspirate de la NASA pentru navele spațiale cu bonusul că fac masaj, luminile inteligente care se află într-o bandă continuă în față și în spate și care transmit informații pentru ceilalți participanți la trafic, touch-screen-ul de pe stâlpii din mijloc ai mașinii și evident scanner-ul LIDAR care iese din capotă, poate cele mai discutabil element de design al mașinii.

FF91_Detail_Taillight.0.png

lidar-scanner.jpg

faraday-future-ff-91.jpg

La capitolul capabilități FF91 stă aparent foarte bine. Mașina este ticsită de senzori, știe să se parcheze singură (când are chef) și poate ajunge la 100 de km în doar 2, 39 de secunde. Aspect pe care cei de la Faraday Future au ținut să-l scoată în față pe toată durata prezentării.

Aberația comparării cu alte mașini puternice din teaser-ul video a continuat și live pe scena de la CES.

Mi-e greu să găsesc un argument pentru această dorință nebună de a construi o întreagă prezentare pe faptul că mașina ta, încă în stare de prototip, este cu câteva milisecunde mai rapidă decât principalul concurent, Tesla.

Dacă ajung la 100km/h în 2,5 secunde sau în 2,39 este atât de irelevant încât folosirea acestui aspect ca principal element al  prezentării tale îmi spune că nu ai altceva mai bun de arătat.

Faraday Future susține că FF91 (probabil la configurația de top) are o autonomie de peste 700 de km, ceea ce este impresionant pentru standardele de azi. Pentru a susține o asemenea autonomie FF91 are nevoie de o baterie de 130 KW ceea ce nu prea există cu tehnologiile prezente. Tesla are pe cel mai puternic model al său, P100D o baterie de 100KW.

Faraday Future spune că mașina va fi disponibilă din 2018 iar doritorii pot plăti deja un avans returnabil de 5000 de dolari pe FF.com.

Personal nu m-aș grăbi.

 

 

 

Te-AI pregătit pentru ce vine?
Abonează-te la "Pulsul AI", newsletter-ul care te ține la zi cu noutățile din Inteligența Artificială. Fără hype sau panică. Doar ce contează.

Ultimele Știri

Noutăți din AI